fbpx

JOGA Vinyasa

Naucz się słuchać samego siebie ...

Joga Vinyasa

Vinyasa joga jest jednym ze współczesnych i najpopularniejszych stylów jogi. Kluczowa jest tutaj skoncentrowana, a jednocześnie dynamiczna postawa podczas wykonywania asan oraz skupienie się podczas ćwiczeń na oddechu i płynnych przejściach. I właśnie płynne, wręcz taneczne sekwencje sprawiają, że bardzo łatwo  jest zacząć praktykować vinyasa jogę.

Vinyasa joga polega na przechodzeniu z jednego punktu do drugiego, przy jednoczesnym wspomaganiu się oddechem, który pełni rolę narzędzia.

Zastosowanie podczas sesji odpowiedniego podkładu muzycznego może znacząco uatrakcyjnić ćwiczenia.

Ewentualną nudę, jaką osoby początkujące mogą odczuwać podczas praktykowania innych stylów jogi, zabije również ogromna różnorodność ćwiczeń w vinyasa jodze.

Zdecydowanie może ona przywodzić na myśl dobrą zabawę połączoną z rozwojem fizycznym i duchowym, za każdym razem pozytywnie zaskakującą, dzięki czemu motywującą do dalszego uczestnictwa w treningach.

Dzięki gładkości ruchów, jaka towarzyszy treningom vinyasa jogi, z praktyką radzą sobie nawet początkujący, często mający problem z utrzymaniem równowagi i koniecznością chwilowego nieporuszania się podczas konkretnych ćwiczeń towarzyszącym bardziej statycznym stylom jogi.

Asany podczas vinyasa jogi wykonywane są dość szybko, a Ty skupiasz się nie tyle na poszczególnych pozycjach, co na płynności i lekkości przejść między nimi oraz na osiągnięciu synchronizacji pomiędzy ruchami a oddechem. Mało tego, na vinyasę składa się wystarczająco duża ilość elementów:

  • oddech – jego kontrolowanie i koordynacja z ruchami;
  • asany – pozycje jogi;
  • sekwencje – układy asan następujące w określonej kolejności;
  • bandhy – grupa specyficznych praktyk, w których praca mięśni szkieletowych przenosi się na pracę mięśni głębokich (głównie mięśni brzucha), dzięki czemu miednica układa się we właściwy sposób i wykonywanie asan oraz dynamicznych przejść między asanami jest bezpieczne;
  • sthira – stabilność, jaka ma towarzyszyć wykonywanym asanom i która ma sprawiać, że w danej pozycji czujesz się pewnie, ponieważ jesteś dobrze “uziemiony” (siedzisz lub stoisz stabilnie);
  • sukha – wygoda, jaka ma towarzyszyć wykonywanym asanom, moment, w którym Twoje ciało odnajduje swoją “dobre miejsce”).

Pilnuj, by podczas treningu Twój umysł skupił się właśnie na nich i jednocześnie odpoczął od gonitwy myśli, które kłębią się w Twojej głowie i gonitwy uczuć oraz emocji, które kłębią się w Twoim ciele.

Biorąc pod uwagę wszystkie wspomniane wyżej, charakterystyczne dla vinyasa jogi cechy, można z przekonaniem stwierdzić, że jest jednym z najbogatszych stylów jogi, który może mieć realny wpływ na właściwe kierunkowanie Twoich działań i relacji – z innymi ludźmi, ze sobą i z całym światem.

Zajęcia są prowadzone przez nauczyciela z certyfikatem.

Szczegóły

Napisz do nas





ADRES

SMART-FIT mama&kid

ul. Batalionów Chłopskich 78
WARSZAWA
kontakt@smart-fit.pl
+48 698 400 282

JAK TRAFIĆ

SPOŁECZNOŚĆ